BASIN TOPLANTISI - ETKİNLİK - KONFERANS
Basın Daveti Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği 06 Şubat 2020, 09:30

Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği (TKYD), 2019 yılında Emeklilik ve Yatırım Fonları performanslarını ve fonlara artan ilgiyi açıklıyor. 06 Şubat 2020...

Tüm Etkinlikleri Göster
BANKA HİSSELERİ
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri

E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaGündemKilyos açıklarında tankerle çarpışan balıkçı teknesi battı: 3 kayıp----

Kilyos açıklarında tankerle çarpışan balıkçı teknesi battı: 3 kayıp

10 Ocak 2020 - 08:19 www.finansgundem.com

Yoğun sisin hakim olduğu İstanbul Boğazı girişinde feci kaza... Rumeli Feneri açığında tehlikeli madde taşıyan tankerle çarpışan balıkçı teknesi battı. Teknedeki 3 balıkçı kurtarıldı, 3'ü aranıyor. Boğaz gemi trafiğine kapatıldı

İstanbul Boğazı girişinde Kilyos açıklarında balıkçı teknesi ile tanker çarpıştı.

Rus bandıralı 140 metrelik kimyasal madde ve petrol taşıdığı belirtilen Glard-2 isimli tanker, bir balıkçı teknesine çarptı. Çarpmanın etkisiyle balıkçı teknesi battı. Teknedeki 6 balıkçıdan 3'ü kurtarıldı kayıp olan 3 kişiyi arama çalışmaları devam ediyor. Bölgedeki balıkçı tekneleri de arkadaşlarını arama çalışmalarına katılıyor.

VALİLİKTEN AÇIKLAMA

İstanbul Kilyos açıklarında bu sabah saat 06.35 sıralarında Rus bayraklı GLARD 2 isimli tanker gemisi ile Türk bayraklı Dursun Ali Coşkun isimli balıkçı gemisi çarpışmış; çarpışmadan dolayı Türk bayraklı balıkçı gemisi batmıştır. Gemide bulunan 6 vatandaşımızın 3’ü balıkçılar tarafından kurtarılmış, diğer 3 vatandaşımız için arama ve kurtarma çalışmaları Kıyı Emniyeti ve Sahil Güvenlik ekipleri tarafından sürdürülmektedir.

3 KİŞİ PERVANEYE TUTUNMUŞ BAĞIRIYORDU

Alabora olan balıkçı teknesinin pervanesine tutunarak yardım isteyen kazazedeleri fark ederek yardıma koşan Mahmut Sefa adlı teknenin mürettebatlarından Mustafa Demir, kendilerinin de balık avlamak için denize açıldıklarını belirterek şunları söyledi:

"Biz seyir halinde gidiyorduk. Babam dümendeydi, olayı gördüğü anda yavaşladı. Baktığımda tekne alabora olmuştu. 3 kişi bağırıyordu. Tekne alabora olunca pervane üste çıktığı için pervaneden tutuyorlardı. Biz yanaştık, önce can simidini atmaya çalıştık. Babam, güçleri kalmadığı için düşebilir korkusuyla 'tekneyi yanaştırayım, öyle alalım' dedi. Tekneyi yanaştırdık. Acele etmeden hepsini tek tek, yavaş yavaş aldık. Üçünü de aldık içeri. Bir tanesinin gücü, kuvveti gitmişti. Ötekiler çok iyiydi. Gücü giden 15-20 dakika yerde yattı. Üstünü başını çıkarttık, bizde olan çamaşırlardan verdik.  Biz teknedekileri aldık 1 bilemedin 1.5 dakika sonra tekne sulara gömüldü. Kurtardıklarımızdan biri ağlıyordu; 'gemi bizi görmedi' diyordu."

TANKERDEKİLER KAZAZEDELERE YARDIM ETMEDİ

Teknenin bir başka personeli Mustafa Yılmaz ise kendilerinden başka kimsenin yardım etmediğini belirterek şunları söyledi:

"Gemi balıkçı teknesine vurmuş. Ortadan vurduğu gibi tekneyi epey sürüklemiş, tekne alabora olmuş. Kaptanımız fark ettiğinde bizi bilgilendirdi. Aşağıdan çıktığımız gibi adamlara hemen halat atmaya çalıştık. Ters dönen kayığın pervane kısmına tutunmuşlardı. Kaptan tekneye sıfır yanaştı. Adamları aldık, 1.5 dakika sonra tekne battı, gözlerden kayboldu. Suyun üstüne baktık, kimseyi göremeyince adamları içeri aldık. Adamlarla ilgilenmeye başladık, ilk yardım müdahalesi yapmaya çalıştık. Üstlerindeki ıslak elbiseleri çıkarttık, yorgan sardık. Anons geçtik sahil güvenliğe. Çarpan gemidekiler, 4-5 tayfa seyrediyorlardı olayı, net halde görüyorlardı. Tekne dönmüş, adamlar orada yaşam mücadelesi veriyorlardı, herhangi bir müdahalede bulunmuyorlardı. Adamlarla biraz münakaşa yaşadık ama adamlar Türkçe bilmediği için bir şey olmadı."

BOĞAZ GEMİ GEÇİŞLERİNE ÇİFT YÖNLÜ KAPATILDI

Bu arada yoğun sis nedeniyle İstanbul Boğazı çift yönlü olarak gemi ulaşımına kapatıldı.

İstanbul Valiliği'nden yapılan son dakika açıklamasında, "İstanbul Liman Başkanlığı Boğaz Liman Başkanlığı Boğaz Trafik Kontrol Müdürlüğü’nden alınan bilgiye göre; bu sabah saatlerinde yaşanan sis nedeniyle boğaz çift yönlü trafiğe kapatılmıştır" denildi.

ÇANAKKALE BOĞAZI'NDA BALIKÇI TEKNESİ YOLCU FERİBOTUNA ÇARPTI

Çanakkale Boğazı'nın Gelibolu önlerinde saat 07.30'da Çardak-Gelibolu seferini yapan 44 metrelik "NG" isimli feribota sol arka bölümünden Gelibolu İskelesi önlerinde 26 metre uzunluğundaki "Kestanelik" isimli balıkçı teknesi çarptı.

Ölen ya da yaralananın olmadığı kaza nedeniyle feribottan denize mazot sızdığı fark edildi. Bunun üzerine iskeleye yanaştırılan feribottaki araç ve yolcular tahliye edildi.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne ait "KEGM-9" hızlı tahlisiye botu tarafından geminin etrafındaki sızıntının yayılmaması için su üstü bariyeri çevrildi.

Öte yandan, kazanın, balıkçı teknesi kaptanının seyir esnasında uyuması nedeniyle meydana geldiği iddia edildi.