BASIN TOPLANTISI - ETKİNLİK - KONFERANS
Basın Daveti Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği 06 Şubat 2020, 09:30

Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği (TKYD), 2019 yılında Emeklilik ve Yatırım Fonları performanslarını ve fonlara artan ilgiyi açıklıyor. 06 Şubat 2020...

Tüm Etkinlikleri Göster
BANKA HİSSELERİ
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri

E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaGündemErdoğan 2 yıl süre verdi----

Erdoğan 2 yıl süre verdi

29 Mayıs 2013 - 12:49 www.finansgundem.com

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, pek çok özelliğiyle dünyada bir ilk olacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün temelini attı

Müteahhit firmaları sahneye çıkaran Erdoğan gece gündüz çalışmalarını ve köprüyü 29 Mayıs 2015 tarihine yetiştirmelerini istedi. Firmalar Erdoğan'ın bu teklifine onay verdi.
Erdoğan İstanbul'un trafik sorununa dikkat çekerek yeni köprünün özelliklerini şöyle açıkladı "Artık İstanbul'umuzun içerisinde ağır vasıtalar göremeyeceğiz. Ağır vasıtalara alternatif yol burası olacak. Bu köprü aynı zamanda çevreyi korumaya yönelik özellikleri olan bir köprü olacak. Boğaziçi ve FSM köprülerinin ardından bu muhteşem şehire üçüncü bir gerdanlığı takıyoruz"
İşte Erdoğan'ın açıklamaları...
AĞZI OLAN KONUŞUYOR

Edirne'de Selimiye'den İstanbul'da Süleymaniye'ye var olduğu tüm coğrafyada Osmanlı, halkın kalbini abad edecek kalıcı eserler bırakmıştı. Bizler geçmişimizden aldığımız ilhamlarla tarih yazmaya, tarihi eserler bırakmaya devam ediyoruz. İstanbul'da 7 tepeye 7 önemli eser adıyla, bugünün İstanbul'una artık bu 7 eser yetmez.
Bir tanesi şimdi temelini atmaya hazırlandığımız, kendisini kısa bir zaman içerisinde göreceğimiz köprü. Biraz sonra Cumhurbaşkanımız bununla ilgili sürprizini size açıklayacak.
Şimdiden tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Tabi kısa bir süre önce ihalesini yapmış olduğumuz 3. havalimanı yılda yüz milyon insan kapasiteli bu havalimanı dünyanın kendinden çok bahsedeceği bir havalimanı olacak. Bazıları bilmiyor. Ağzı olan konuşuyor. Bu havalimanı nereden yapılıyor haberi yok. Şu kadar ağaç kesiliyor falan deniyor.
Adeta savaştan çıkmış bir coğrafyada yapılıyor. Şimdi orada bir modern proje hayata geçerken İstanbul'un şu anda mevcut havalimanı ihtiyaca cevap vermiyor. İnişlerdeki kalkışlardaki gecikmeler nendiyle şikayet dinliyoruz. Şimdi yapılacak havalimanıyla artık bu tür beklentilerin olmayacağı bir havalimanına kavuşuyoruz. Milletimiz olarak siz kazanıyorsunuz.
Bu ihale yapıldı. Önümüzde bir ihale daha var. Nedir o? Kanal İstanbul ihalesi. Ama kervan yolda gerek. Bizim işimiz var, yapmamız gerekenler var. Biz işte bu çevrecilik anlayışımızın lafla değil alternatiflerini üretmek suretiyle, Karadeniz'i Marmaray'a bağlamak suretiyle ağır tonajlı gemilerin geçişine imkan sağlayacağız.
BUNLARIN AKILLARI BU YATIRIMLARI ALIR MI?
Bakın şimdi Marmaray 29 Ekim'de açılıyor. Hamdolsun bunu inşaa etmek de bizlere nasip oldu. Onun hemen güneyinde iki tane tüp. Oradan da yine otomobiller geçecek. Bunların aklı bu tür yatırımları alır mı ya? Almaz. Alsa zaten bu zamana kadar bunları onlar yapardı.
Bir başka adım daha var. O da bizde hacmi belki küçük görünüyor ama bir Yaslı Ada var... Yassı demiyorum. Yaslı ada... Orada Menderes idam edildi. İki tane bakanı aynı şekilde. Şimdi biz o adayı ve Sivri Ada'yı demokrasi ve özgürlükler adası yapıyoruz. Orada inşallah oteller olacak, müzeler olacak ama mevcudu korumak suretiyle, sit alanına dikkat etmek suretiyle yapıya uygun bir şekilde yapacağız.
Bitmedi. Haliç... Burada dayeni bir ihaleye hazırlanıyoruz. Haliç'imizin cami altı tershanesi, taşkızak tershanesi oraları yeni projeyle Haliç'in o nasıl ki içindeki 2 buçuk milyon metreküp çamurunu alıp da Küçükköy'e taşıdağımız o yerin, taş ocağıydı orası, orada bir çevre politikası uyguladık. Çevrecilik konuşması yapanlar o Vialand'ı bir gezip görsünler.
TAKSİM GEZİ PARKI
Birileri geliyor Taksim'de Gezi Parkı şöyle olmuş, böyle olmuş... Biz kararımızı verdik. Biz orada tarihi yeniden ihya edeceğiz.
Belli yaş gruplarında Türkiye genelinde diktiğimiz ağaç, fidan miktarı yaklaşık 2 buçuk milyardır. Bu ağaçları bu iktidar dikiyor. Yeter ki ağaç dikme merakı olsun insanların. Onlara da yer tahsis ediyoruz. Bedelsiz... Niye? Çevreciyiz.
İnşallah bu köprünün yapımında emek sarfedecek herkesi şimdiden tebrik ediyorum. Bu proje tamamıyle bütünlendiğinde İstanbul'un üzerinden önemli bir yük kalkacak. İstanbul tarihte olduğu gibi bugün de en önemli ulaşım koridorlarından biridir.
Şu anda İstanbul'da araç sayısı 3 milyona yaklaşıyor. Asya ve Avrupa arasındaki karayolu taşımacılığının yükünü çeken köprüden 250 bin otomobil geçmesi gerekiyor. Şuanda 650 bin otomobil sayısını buluyor. Araç kuyrukları yüzünden boğazı geçmek 1 saati buluyor. Yolculuklar çileye dönüşüyor.
3. KÖPRÜ İSTEMEYENLER SORUNA ÇÖZÜM ÜRETMİYOR
İstanbul'a 3. köprü yapılmasına karşı çıkanlar bu çileyi sona erdirmek için hiç bir çözüm üretmiyor. Bu zihniyet Aksaray'a Vatan caddesi yapılmasına da karşı çıkıyordu. Bu ufuksuz yaklaşımları ciddiye almıyoruz. Biz hedeflerimiz doğrultusunda ilerleyeceğiz. Projenin güzergahını orman alanlarını koruyacak şekilde ayarladık.
Bu proje milletimizin gurur tablosu olacak, yıldız gibi parlayacak. Proje tamamlandığında dünya çapında bir rekora imza atmış oalcağız. Bu projenin maliyeti 3 milyar dolardır.
Göğsümüzü gereceğiz, alnımız dik yürüyeceğiz. Dünyanın en önemli finans merkezi olmaya hazırlanan İstanbul yeni yatırımlarla bu hedefine daha da yaklaşacak.
İstanbul'a kazandıracağımız her proje Türkiye'yi 2023 hedeflerine ulaştıracaktır. Biz büyük bir milletiz. Biz dünyaya Süleymaniye'den, Topkapı surlarından bakıyoruz. İşte asrın projesi Marmaray bitmek üzere. İnşallah 29 Ekim'de Marmaray'ın açılışını yapacağız.
DÜNYA ÇAPINDA REKOR
Şu anda İstanbul'da şehir içi araç trafiği 3.5 milyona ulaşıyor. Köprülerimiz 2.5 kat kapasite ile çalışıyor, Boğaz'ı geçme süresi 1 saati buluyor. İstanbul'a 3. Köprü yapılmasına karşı çıkanlar bu kayıpları önleme adına hiçbir öneride bulunmuyorlar. o yüzden biz bu ufuksuz yaklaşımları ciddiye almıyoruz ve almayacağız. Geleceğin Türkiyesini oluşturmaya çalışacağız. Projenin güzergahını ormanların, göletlerin korunmasını ön planda tutarak planladık. Proje tamamlandığında dünya çapında bir rekora da imza atmış olacağız. Bu köprü herşeyiyle dünyada bir örnek teşkil edecek ve hepimiz gurur duyacağız.
PAZARLIK YAPTI
Sayın Cumhurbaşkanım müsade ederse müteahhit firmayla ufak bir pazarlık yapmak istiyorum.
Artık bugün parayla ilgili pazarlık yapmayacağız. Yapacağımız pazarlık başka. Süreyle ilgili pazarlık yapmamız gerekiyor. Ben inanıyorum ki firmalar azmederse 29 Mayıs 2015'e bu projeyi yetiştiriler.
Müteahhit firmalar; Sayın Başbakan'ın siz ne arz ederseniz o olur.
Biz de kolaylaştırıcı anlamda elimizden gelen tüm desteği vereceğiz. İnşallah 2 yıl sonra açılış töreninde bir arada olma arzusuyla hayırlı olsun diyorum. Allah yar yardımcımız olsun.