BASIN TOPLANTISI - ETKİNLİK - KONFERANS
Basın Daveti Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği 06 Şubat 2020, 09:30

Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği (TKYD), 2019 yılında Emeklilik ve Yatırım Fonları performanslarını ve fonlara artan ilgiyi açıklıyor. 06 Şubat 2020...

Tüm Etkinlikleri Göster
BANKA HİSSELERİ
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri

E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaGündemCumhurbaşkanı umre yaptı----

Cumhurbaşkanı umre yaptı

31 Aralık 2015 - 06:51 www.finansgundem.com

​Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, iki günlük resmi temaslarda bulunmak üzere gittiği Suudi Arabistan’da Kâbe’yi ziyaret ederek, umre yaptı

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, iki günlük resmi temaslarda bulunmak üzere gittiği Suudi Arabistan’da Kabe’yi ziyaret ederek, umre yaptı. Erdoğan'ın Suudi Arabistan programını izleyen gazetecilerden Vahap Munyar'ın konuyla ilgili Hürriyet''te yer alan haberi şöyle:

Erdoğan, Cidde Kral Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’ndaki Kraliyet Misafirhanesi’nde ihrama girerek karayoluyla Mekke’ye geçti. Önceki gece Mescid-i Haram’ı ziyaret eden Cumhurbaşkanı Erdoğan ve beraberindeki heyet, Kabe’de önce umre tavafını yaparak, Merve ve Safa tepeleri arasında umre sa’yini gerçekleştirdi.

Erdoğan ile eşi Emine Erdoğan, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ve Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş da umre yaptı. Kral Selman’ın emriyle, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve heyeti için Kabe’nin kapısı da açıldı. Umre ziyaretini tamamlayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, daha sonra, Mescid-i Haram’ın yanındaki Suudi Arabistan Kraliyet Konukevi’ne geçti. (AA)

İÇİNDE NAMAZ KILDIK

2009 yılı şubat ayı başıydı. Dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Riyad’a resmi ziyaretini izleyen gazeteciler arasındaydım. Ekipte yer alan Güngör Uras’la seyahat öncesi niyetine girmiştik:- İnşallah umre de yaparız. Niyetimiz gerçeğe dönüştü. Riyad’dan Cidde’ye geçtik. Gül, orada görüşmelerini sürdürürken gazeteciler olarak ihrama girdik. Tekbir ve dualarla Mekke’ye gittik. Gece umre yaptık.

İhramdan çıktıktan sonra saat 01.00’de Kâbe’ye bakan merdivenlerde tavaftakileri izleyip dualarımızı sürdürdük. Derken Kâbe’nin güvenlik ekibi hazırlıklara başladı. Meslektaşımız Mustafa Karaalioğlu, aşırı titizlikle bize döndü:- Arkadaşlar, Sayın Cumhurbaşkanı umre yapacak. Bizi görürse rahatsız olur. Bırakalım rahat umresini yapsın. İtiraz etsek de ısrarcı davrandı. O gün Karaalioğlu’nun sözüne uyduk. Ertesi sabah Karaalioğlu’na uymakla yanlış yaptığımız anlaşıldı. Çünkü, başta TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi olmak üzere Gül’le aynı anda umre yapan tüm işadamları Kâbe’nin içine girme şansı yakalamıştı. Biz o fırsatı kaçırmıştık.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 29 Aralık 2015’te başlayan Suudi Arabistan seyahatini izleyeceğim belli olduğunda ekibine sordum:- Programda umre var mı?- Çok düşük ihtimal.29 Aralık sabahı TUR uçağına binerken umre planı yapıldığını öğrendim. O an düşündüm:- Bu sefer Kâbe’nin içi kısmet olur mu?O gün öğlenden sonra Riyad’a indik. Doğrudan Suudi Arabistan Kralı’nın sarayına gittik. Erdoğan’ın resmi görüşmeleri saat 21.45’e kadar sürdü. Ardından havalimanına döndük. TUR uçağıyla 1.5 saatlik uçuşun ardından Cidde’ye vardık. Kral’ın oradaki misafirhanesinde ihrama girdik. Dua ve tekbirle Mekke’ye hareket ettik. Mekke’de eşyalarımızı konuk sarayına bırakıp, Cumhurbaşkanı ile tavafa yetiştik.

KAÇ MÜSLÜMAN GİREBİLDİ

Suudi güvenlik ekibi Kâbe’nin hemen yanı başında çember oluşturmuş, Cumhurbaşkanı Erdoğan, eşi Emine Erdoğan, kızı Sümeyye Erdoğan, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ve yakın ekibi ilk şaftı tamamlamıştı. Biz de ekibe katıldık.Ardından Kâbe’nin yanı başında tavaf namazı kıldık. Zemzem ikramı sonrası Kâbe’nin kapısı açıldı. Erdoğan ve ilk ekip içeri girdi.

Derken bize de sıra geldi. İçeri her giren şansına şükredip namaza duruyordu. Ben de iki rekat namaz kıldım. Heyecandan ve kalabalıktan Kâbe’nin içini ayrıntılı inceleyemedim. Zaten güvenlik güçleri içeri girmeyi bekleyenlere yer açma çabasındaydı. Namazı bitene kapıyı gösteriyordu.

Erdoğan ve beraberindekiler Safa-Merve tepeleri arasında ‘Say’a geçerken biz Cidde’deki Basın Ataşemiz Bahattin Akyön’ün önderliğinde tavafı tamamladık. Ardından ‘Say’la umre görevimizi yerine getirmiş olduk. Umreyi tamamladığımızda sabah namazı yaklaşmıştı. Bekleyip sabah namazını Kâbe’de kıldık.Sabah 07.00’de Konuk Sarayı’na dönerken bir meslektaşım sordu:- Kâbe’nin içine bugüne kadar kaç Müslüman girebilmiştir acaba?