BASIN TOPLANTISI - ETKİNLİK - KONFERANS
Basın Daveti Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği 06 Şubat 2020, 09:30

Türkiye Kurumsal Yatırımcı Yöneticileri Derneği (TKYD), 2019 yılında Emeklilik ve Yatırım Fonları performanslarını ve fonlara artan ilgiyi açıklıyor. 06 Şubat 2020...

Tüm Etkinlikleri Göster
BANKA HİSSELERİ
Hisse Fiyat Değişim(%) Piyasa Değeri

E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaBankacılıkMutsuz bankacılar ordusu----

Mutsuz bankacılar ordusu

Mutsuz bankacılar ordusu
21 Ağustos 2011 - 09:55 www.finansgundem.com

FİNANSGUNDEM.COM olarak giderek ‘Beyaz Yakalı Köleye’ dönüşen bankacılar dosyasını açıyoruz

Sayıları yaklaşık 190 bin… Binlerce işsiz onların yerinde olabilmek için can atıyor! Onlar ise “Bankada yönetici olmaktansa kamu da çaycı olmak daha iyi” diye yaşadıkları stres ve sıkıntıyı tek cümleyle aktarıyor. Bankaların karları rekor üstüne rekor kırarken, onların gelirleri aynı oranda artmıyor!  Ayrıca yaptıkları her hata kendilerine fatura ediliyor? Yeni müşteri bulmak ve kredi satabilmek için yarış atı gibi koşturuluyorlar. Buna karşın her geçen gün birçok hakları ellerinden geri alınıyor… Mesai ücreti ödenmeden 12 saat çalışmaya zorlanıyorlar. Genel müdürlüğün koyduğu hedeflere ulaşamayanlar cezalandırılıyor.
Türkiye’nin en büyük finans portalı FİNANSGUNDEM.COM olarak giderek ‘Beyaz Yakalı Köleye’ dönüşen bankacılar dosyasını açıyoruz.
- Ne kadar kazanıyorlar?
- Ne yer, ne içerler?
- Hangi şartlar altında, kaç saat çalışıyorlar?
- Hedeflerini tutturamayan bankacılara hangi cezalar veriliyor?
- Kamu bankalarında terfi ve tayinlerde son dönemde hangi sıkıntılar yaşanıyor?
- Yöneticilerden neler talep ediyorlar?
- Hangi sosyal hakları elerinde alındı?
- Bankacı adaylarına ne öneriyorlar?
Bankacılık sektörü çalışanlarıyla ilgili en kapsamlı yazı dizisi pazartesi gününden itibaren Finansgundem.com’da olacak. Son dönemde bize gelen çok sayıda maili bu haberde değerlendireceğiz. Yaşadıkları sorunları bizimle paylaşmak isteyen bankacılar için mail adresimiz [email protected] Telefonla  0 212 255 32 94 – 95 numaralarından bize ulaşabilirsiniz.
Bankacılar dile getirmek, gündeme taşımak istedikleri sıkıntı ve taleplerini bu mail adresinden ve telefonlardan bizimle paylaşabilir. Maillerin kimler tarafından gönderildiği ve arayanların ismi gizli tutulacaktır.  Emekli bankacılar ya da işsiz kalmış bankacılar da bu kapsamdaki görüşlerini bizimle paylaşabilir.
FİNANSGUNDEM.COM

ETİKETLER :
YORUMLAR (136)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • Bankacı02 Eylül 2016 17:30

    Yaz aylarında 2.5 ay tatil yapan ve günde max 6-7 saat çalışanlara bilir yıpranma verilmesi düşünülüyor. Bankacılara neden verilmiyor. Kimse neden bunu gündeme getirmiyor.Uzun mesai saatleri ve bazen hafta sonu çalışmalar yıllarca yapıldı. Kesinlikle gündeme gelmesi gerekiyor.

  • Bnkc14 Şubat 2015 23:16

    Kimsenin duyacağı yok

  • Bankacı08 Şubat 2015 22:02

    Tükendim, boşuna bekiyoruz. Kimse duymuyor.

  • Tükendim29 Ocak 2015 23:53

    Lütfen birileri duysun artık. Biz yıpranmanında ötesine geçtik artık.

  • Fatma12 Ocak 2015 20:44

    Bankacılar en çok yıpranan, yıpratılan grup. Neden hakları geri verilmiyor?

  • Eyt 30 Aralık 2014 00:04

    Yıpranma payı istiyoruz......

  • Misafir.12 Kasım 2014 22:56

    Artık devletimizinde bankacılık sektörüne bir el atma zamanı gelmedi mi?

  • yanlız bankacılar06 Kasım 2014 17:25

    finans gündem sesimizi duy ve duyur lütfen insanlar artık hayatlarından nefret etmeye başladı ben bu baskıdan kurtulmak için 8 yılı mı yaktım ama gittiğim yerdede aynı durum lütfen sesimizi duyun ve duyurun

  • dertli05 Kasım 2014 10:33

    bu bankalara biri dur demeli üç kuruş maaşla 11 saat çalıştırıyorlar. engelli dostu dıyede reklam yapıyorlar. acaba kendı engellısıne nasıl davranıyor her fırsatta her yerde soyleyeceğim anlatacağım

  • dertli 23 Ekim 2014 15:32

    engelli çalışanlara elaman damgası vuruyor banka. yıllarca yukseltmıyor. ayrıca işitme kaybı olan bankacıya sayfalarca arama yaptırıyor sozde engelli dostu banka. ve ınsanı değerlerini tamamen kaybeymişmiş agresıf bır tavırla yonetılıyor bankalar. personel o kadar sındırlmışkı ağzını açamıyor.

  • ilker 12 Ekim 2014 00:42

    sat sat sat yöneticilerin elinde bir kırbaç , personel 1 prim alırken koçlar 10 prim alır nasıl vurmaz kırbacı, sağlığından olmaya değmeyen bir iş parası da değmez.

  • minikkus 01 Ekim 2014 22:25

    Hic hakkımız olmadan bir suru masraf insanlığını kaybettim artik aksam basımı yastığa koyamiyorum vicdanım rahat degil

  • berk11 Ağustos 2014 02:00

    ben de 8 ay dayanabildim.yaşım 28.belki iş bulmakta zorlanacağım.ama en azından kafam rahat.her gün birinin beni karşısına çekip konuşmasından ve bitmek tükenmek bilmeyen hedef baskısından bıktım.henüz işin başındayken bıraktım ve çok memnunumm

  • istifa04 Ağustos 2014 14:02

    Yakın zamanda, 15 yıldır sürdürdüğüm bankacılıktan istifa ettim. Biliyorum, istifa herkes için kolay gerçekleştirilebilecek bir aksiyon değil ancak insani değerlerden uzaklaştığınızı, hayattan soğuduğunuzu, insanlardan nefret eder hale geldiğinizi ve en önemlisi kendinize olan saygınızı yitirdiğinizi hissediyorsanız inanın bunu sürdürmenin anlamı yok. Her bitiş, yeni bir başlangıcı beraberinde getiriyor, hayatın kanunu böyle, o yüzden daha fazla götüremeyeceğinizden eminseniz hiç durmayın yeni bir başlangıç yapın derim.

  • Adınız Soyadınız25 Temmuz 2014 08:36

    Sakin bankaci olmayin nefret ediyorum yoneticilerden bastakilerden nefes aldirmadan ustumuzebiniyorlae

  • yunus emre08 Haziran 2014 08:39

    way arkadaş bende bankacı olmak istiyordum Vallaha vaz geçtim ben şimdi ne olacam ingilizcemde yok en iyisimi ingilizceyi ögrenip uluslararası ticaret ve lojistik okumak

  • Melis01 Haziran 2014 23:03

    Arkadaslar sesimizi duyurmamız lazım,Bizdede yıpranma payı verilmeli.geç mesajı saatleri hedef baskısı,hangi meslekte var,her şeyde avrupayı örnek alıyorlar ama iş bankacılara gelince yurtdışındaki gibi nıye yıpranma hakkı verilmiyor, yazık bizlere

  • fesih25 Şubat 2014 22:20

    Kamu bankalarindaki mobbingi arastirin.Calisma Bakanliginin banka denetim sonuclarina bakin.Sikayetler had safhada.Agzini acarsan yanarsan.Dert bile yanamassin.

  • bankacı21 Şubat 2014 21:01

    bankacı olacağıma taş olaydım... ünvan arttıkça baskı ,stres artıyor. bıktım elbiselerimi daraltmaktan, ne öğlen yemeği kaldı nede psikoloji...

  • toli11 Şubat 2014 12:10

    bir tek bankacılar birliği eksikti onu da kurun tam olsun :::)

  • hakkı07 Şubat 2014 23:12

    Bizler Bankacılar birliği kurulmasını talep ediyoruz.

  • hakkı07 Şubat 2014 23:10

    Basından haber yaparken Banka çalışanlarını da düşünmelerini istiyoruz.

  • hakkı07 Şubat 2014 23:09

    Avrupa birliği uyum yasası içinde yer aldığı söylenen yıpranma payı ile ilgili gelişmeleri bekliyoruz.

  • ceku17 Ocak 2014 18:06

    8 aydır daha yeni bankacıyım, ama 23 yaşında olmama rağmen yaşlandım. sabah 8 akşam 8 ... siz düşünün...

  • çiçek21 Kasım 2013 17:47

    bddk çalışanların sorunlarına el atmalı. ruh ve beden sağlığım bozuldu. evime sadece uyumak için gidebiliyorum.sabah yine bankaya geliyorum.ailemi göremez oldum.istifa etmeyi düşünüyorum. robot gibi oldum artık.

  • bora19 Nisan 2013 16:59

    teyini çıkan bankacı niçin 2 3 ay bekletiliyo bunun yasl bir süresi yokmu

  • bora19 Nisan 2013 16:57

    teyini çıkan bankacı niçin 2 3 ay bekletiliyo bunun yasl bir süresi yokmu

  • bankacı adayı07 Nisan 2013 01:23

    arkadaşlar ilçeler illere göre daha mı rahattır sizce?

  • banka!!!!!!!!!!!!!!!!27 Mart 2013 22:27

    imdaattt.hakkımı helal etmiyorum.saat 21 de eve geliyorm.bddk?:) bence kapanmalı.sesimiz duyacağ falan yok.

  • Bankacılığı20 Mart 2013 23:46

    Bddk neden bizim sorunlarımıza el atmıyor.bolgelerin aksama kadar attıkları hedef baskılı maillere bir el atsınlar.bizi nasil zorladıklarını görsünler psikolojimiz bozuldu.

  • Sevgi20 Mart 2013 23:37

    15 yıllık bankaciyim.meslek hergecen gun çirkinlesti,yas 38olunca bu yasdan sonra başka is yapma şansınızda olmuyor.mecburen katlanıyor ama sağlığınızdan oluyorsunuz.inanın çok zor bunu ancak bankacılık yapanlar anlar.susmak bilmeyen telefonlar,hedef baskısı geç mesayi saatleri....vb.lutfen duyulsun sesimiz.umarim bir seyler başarırız...dur deriz bu zulume

  • herşey ortada11 Şubat 2013 02:08

    yazılan yorumların nerdeyse tümü sektörün büyük bir insan kaynağı sorunu yaşadığını gösteriyor.Sektördeki kurumlarında bunu hemen çözmeye niyetli olmadığıda aşikar gibi.Şurası da bir gerçektir ki hak verilmez alınır.

  • can07 Şubat 2013 10:12

    bankacılık yıpranma yasası avrupa bırligi kriterler uygun olarak 5yıl ındırılecektı bankacılar cok yogun ortamda calısmaktatırlar

  • ahmet21 Ocak 2013 21:26

    ALLAH İÇİN BU BANKACILARIN SIKINTILARINA ÇARE BULACAK KİMSE YOKMU?KENDİMİZİ EZİK VE KÖLE GİBİ HİSSETMEKTEN PSİKOLOJİMİZ BOZULDU..................YARDIMMMMMMMMMMMMMMMM

  • ölü beyin hücreli11 Ocak 2013 11:45

    Yıpranma payı yasası çıktı dün gece.Gazeteciler,milletvekilleri.Bankacıların yok mu yıpranma payı.60 yaşında gişede para yatırıp çeken insanları hayal edin.Bitkisel hayatta çalışırız artık...

  • anemon04 Ocak 2013 09:30

    Katılım bankalarının çalışma koşulları hakkında bilgi sahibi olan varmı acaba??!!

  • hak yiyenlere hakkımı helal etmiyorum03 Ocak 2013 14:14

    23 bir bankada çalıştım.Türkiye'nin en büyük özel bankalarından biriydi.Emekli maaşıma 4 yılım olmasına rağmen gözğm hiç bir şeyi görmedi.Yabancı ortaklar girdikden sonra bizleri hayvan gibi görmeye başladılar malesef.Muhalefet olanlar var ya görüşlerinde çalışmak istemeyn gitsin diyenler.Kesin onlar yağcılıkla bir yere gelenlerdir.Ben ailemi,sağlığımı,akıl sağlığımı,özel hayatımı,öğlen yemekleri saatlerimi feda ettim yıllarca.akşam 8*9 da eve gittiğim yetmiyormuş gibi eve iş götürüp gece 1 lere kadar iş yetiştirdim tek başıma çalışmaya mahkum edildiğim için.sokakta kart sattırdılar ünvanın portföy yönetmeni olduğu halde.Milletin trilyonluk mevduatını takip ederken,milyarlık kredileri değerlendirirken sokaklarda avm lerde belediye otobüsleri,dolmuşçular,kamyonculrın içinde bayan halimle kart sattım.Yazıklar olsun diyorum.Hakkımı helal etmiyorum.O çok bilmiş yorumlar yapıp da kendini akıllı sananların da bir gün başına gelecekleri biliyorum.Allah hakkımı bırakmayacak bunu da biliyorum

  • denizde bir kum tanesi03 Ocak 2013 10:13

    15 yıllık bankacıyım ,şu aralar 'bankadan nasıl ayrılırım'a karar verme aşamasındayken yorumlarınıza rastladım .Yaptığım işi gerçekten severek ve isteyerek yapıyordum 6 yıl önceye kadar.Sonra bir birleşme ve yeni sermayenin kar daha fazla karrr talebi beni bu noktaya getirdi.Mutsuz bir bankacı orduyusuz okadar söleyebilirm.Allah hepimizin yardımcısı olsun

  • bak git:)))20 Aralık 2012 00:07

    BDDK, çalışanların yanında tavır almayarak,tavrını sermayenden yana kullanmıştır bence.Umarım onların çocuklarıda birgün bankacı olur:))))

  • bak git.)))20 Aralık 2012 00:00

    bankaların tualetlerine bile müdahil olan BDDK acaba bu çalışma şartlarına neden mudahale etmez?acaba ordada celtic75 'in mantığındaki insanlar mı çalışıyor die düşünmeye başladım.Yani ya sev ,ya terket,diyebilen zavallılarmı yönetiyor bizi.)))

  • bak git :)))19 Aralık 2012 23:43

    Müşteri hizmetleri kölesi'nin son cümlesine şöyle içten bir AMİNNNNNNNNNNNNNNNNN diorum.

  • mutsuz bankacı, mutlu bankacılık14 Aralık 2012 23:41

    geçen hafta evdeki uydu alıcısı bozuldu. uyducuyu aradım, bakalım abi dedi. Ben bankacıyım akşam 9 da evde olurum dedim. uyducu: "abi bizde insanız evimiz barkımız, çoluğumuz çocuğumuz var" dedi o an uyducununda insan olduğunu farkettim ama kendimi hayvan gibi hissettim...

  • Burcu 06 Aralık 2012 08:40

    Bankacı iseniz aileniz yoktur. evinize geç gidersiniz, hamile kalamazsınız, hastalanamazsınız, yemek yiyemezsiniz, arkadaslarınıza vakit ayıramadığınız için kaybetmeye başlarsınız, kendinize vakit ayıramazssınız, sinema mı en son üniversitede gitmişssinizdir, sağlığınız bozulur ama doktora gidemezsiniz, psikolojik ilaçlarla gittiği yere kadar yarış atı gibi kırbaçlanarak koşturulursunuz.

  • Selin 06 Aralık 2012 08:37

    Bankacı olmak işssiz kalmaktan iyidir diye düşünülüyor ancak atlanan cok önemli sorunlar var. Sabah 8,30 da işe başlıyorsunuz, 09:00 da kapılar acılıp müşteriler gelmeye başlıyor. insanların artık bankalara güveni kalmadığı için her müşteri nitelikli dolandırı gözü ile bakıyor ve saygısızca davranoyor. 18: 00 de mesai bitmesine karşın Genel müdürlük tarafından verilen hedefler nedeni ile gece 22: 00 lere kadar calısılıp hala hedefler tutmadığı için eve mutsuz gidiliyor. ertesi gün hedef tutmadığı için cezalandırılıyor. sonunda sağlığıda psikolojiside rahatsızlanıp ya çalışamaz hale geliyor yada psikolojik ilaçlar ile çalışmaya devam ediyor. bu sorun nasıl ve ne zaman çözülür umutla bekleyen 190 bin bankacı var. Sizin sayenizde sesimizin duyulmasını, bu durumun idrak edilmesini istiyoruz.

  • modernköle14 Kasım 2012 00:01

    Hedef adı altında çalışanların sonuna kadar sömürüldüğü baş belası bir iş bankacılık.Paranın kölesi olmuş sözüm ona iyi üniversitelerden mezun olan o en tepedeki yöneticiler bankanızı kara geçirmek için yaptığınız haksızlıkların farkında mısınız? Sizin bütün işlerinizi halledebileceğiniz kadar para giriyor cebinize tabi herşey paraysa o da ayrı bir konu.Çocuklarınıza bakan bakıcılar, yemeğinizi, temizliğinizi, ütünüzü yapan yardımcılarınız vs. Saçma sapan hedefleriniz gerçekleşsin diye gecenin geç saatlerine kadar şubelerde diktiğiniz o insanların bırakın özel işlerini halledebilecek zaman bulmayı özel hayatları bile kalmadı. Bu hedefler tutsun diye bölgeden yapılan baskılar,hedef tutmazsa kendini bilmez müdürler tarafından yapılan hakaretler say say bitmez. Bunların hepsini görmezden geliyorsunuz.Kendi ülkenizin insanını bu kadar zor durumlara sokup yabancı ülkelere hizmet etmeniz sizi nasıl mutlu ediyor anlamıyorum. Durumun bu hale gelmesine çanak tutuyorsunuz .Ne kadar çok insanın ahını alıyorsunuz bir bilseniz. Ama Allah büyük çıkar hepsi burnunuzdan fitil fitil inşallah. Personel inşallah batarsınız diye çalışıyorsa zaten en iyi işveren olsan ne olur olmasan ne olur.İşe ihtiyacı olduğu için çalışmak zorunda olan insanları sömürerek kazandığınızher kuruş haram zehir zıkkım olsun inşallah.

  • hicbiseydegismez11 Kasım 2012 22:41

    Aylarca herkes isyan yazıları yazmıs.ama hersey gene aynı olacak.malesef.Nerden girdim bankaya.lanet okuyorum kendime..sesimizi kimse duymaz...bosuna bagırmayın

  • baskı baskı baskııı...05 Kasım 2012 23:00

    birileri yetkilendirilse de her gün pazarlama yönetimi tarafından çalışanlara atılan mailleri denetlese.her gün farklı bir psikolojik baskı,hergün ayrı bir sinir harbi.sırf yıl sonunda üst yönetimin cebine girecek jestiyon için insanlar bu kadar sömürülmemeli.birileri artık müdahale etsin...

  • özel güvenlik04 Kasım 2012 18:46

    Allahım benı ve benım gibi bankdan nefret edem ınsanları buradan kurtarsın suan pazar ve ben subeyı actım 7 saatır subedeyım mesaı satım de 5 tl bu nedır ardas ya esıum benı bosacak yemın olsun oglumu goremz oldum sınırlerımn gerıldı cok ufak seylere sınırlenır oldum aldıgım maasta yemın olsun bu ay 788 tl aldım hakkımı helal etmıyorum kesınlıkle Allah ISLAH EYLESIN HEPSIN..

  • AYTAÇ20 Ekim 2012 20:38

    çok zor bir meslek alternatifi olan hiç kimse bankada çalışmaz çoluk çocuk kaygısı ....herkesin nefret ettiği insan grubuyuz ,sesiz çığlık hiç kimseyi etkilemez........

  • çalışma ve sosyal bakanlıgı savunsana hakkımı...19 Ekim 2012 00:25

    Devlet bu işe bi el atmak istemez.çünkü banka ne kadar kar ederse devlete o kadar vergi öder.banka nasıl kar edecek tabi biz çalışanların emeğinden faydalanarak.Allah hakkımızı sorsun.Kimsenin bizi duyduğu yok bu sene gece gündüz calışıp başka bir kuruma geçecem.ken sonunda dayanamayıp basıp istifayı gidip limon satacam en azından alacağım para açıklara gitmez.bazen işsizlik bile bu işten daha iyi diye düşünüuorum.iliğimize kadar kuruttular hak bilmezler.gece 8 9 da geliyorum en erken.Ayrıca bizim meslektaşlarda çok pasif bir türlü örgütlenemiyorlar.sayın editör bunları gerekli yerlere iletirmisiniz.iyi çalışmalar.

  • yeşim18 Ekim 2012 22:28

    temmuzda 9 senelik bilfiil çalıştığım bankacılık yani modern kölelik hayatım bittiğinde, abartısız,tamamen psikolojik kökenli spastik kolit rahatsızlığım da son bulmuş oldu,çok ciddiyim.

  • 17 Ekim 2012 11:42

    1 yılı aşkın süredir bu siteye yüzlerce banka çalışanı fikirlerini yazmış, yorum yapmış. Ey sitenin ve sayfanın kurucusu ve yetkilisi: Bunları gereken yerlere ilettiniz mi hiç. Kendim ağlar kendim söylerim hesabı, herkes kendi kendine mi dert yanıyor burda. Böyle bir sayfa açıyorsanız sonuna kadar gidip bütün bu sorunları gereken yerlere iletin .. Saygılar..

  • 17 Ekim 2012 11:34

    Bu kadar yazıyı hiç bir bakanın ya da bddk yetkilisinin okuyacağını ya da okusa bile suya sabuna dokunacağını sanmıyorum.Bu ülkede öğretmen ya da doktor, bir şekilde devlette çalışanlar isyan edip kendini dinlettirebiliyor.ama bankacılar ancak burdan yazarız ve kendi yazdığımızı kendimiz okuruz arkadaşlar. İnşallah selamete çıkarız bir gün..

  • yorgun bankacı12 Ekim 2012 22:01

    patronlar bu yorumları okuyup bu ordu için bişeyler yaparmı diye hayal kuran musuz bankacılar ordusu: ÜZGÜNÜM...

  • yazık11 Ekim 2012 10:44

    Çalıştığım bankada devresonlarında ne kadar komisyon alacaksın diye bölgeden telefonlar gelirdi, bol komisyonlu devresonları dilerim, benim bankacım işini bilir diye mail geldiğini bile bilirim.. 100.000 TL faiz için 10.000-TL komisyon alınacak hedefe bak.. kimin cebinden alıyorsun ne hakla alıyorsun..?? İstersen alma bak sonra neler oluyor, hırsızlık yapmadın diye nasıl da yuhalanıyorsun ya da gözden çıkartılıyorsun.. Sektör çalışanına zarar verdiği gibi müşterilerine de çok büyük zararlar veriyor..Bu sitede bu konuyu açanları cesaretinden dolayı kutluyorum. Emekli bir bankacı usulsüzlükleri yapılan hainlikleri bir gazeteye röportaj olarak vermiş, ancak haber yayınlanmamış bunun yerine o bankanın tam sayfa ilanları çıkmış gazetede bir kaç güne kadar :) burası Türkiye şaşırmamak lazım.. Bu sebeple parayı veren düdüğü çalar arkadaş, ben bankaların karşısında dikilip bize yapılanlara dur diyecek bir yönetim,sendika, basın vs. göremiyorum.. Bazı bankalar açılan fazla mesai davalarından dolayı mesai saatlerinden sonra sistemlerini kullanıma kapatmaya başladı, fazla mesailerinizi alamadığınızı gerekçe göstererek istifa edebilirsiniz. hem taminatınızı alır hem de sektöre mesajınızı vermiş olursunuz. söylemler, güzel birazda cesur olup icraat yapmak önemli..

  • Boşa geçen bir ömür11 Ekim 2012 00:41

    Allah rızası için artık devlet şu çalışma saatlerimizi düzeltsin.neden diğer memurlar gibi mesai saatimiz geldiğinde çıkamıyoruz.neden fazla çalıştığımız için mesai almıyoruz.BDDK DUY SESİMİZİDE BİRŞEY YAP.bir bulaştım da bırakamıyorum gelecek kaygısı yüzünde.mesaisi düzgün bir iş bulsam maaşına bile bakmam dakikada bırakırım bu işi.çünkü aldığım maaşıda açıklara veriyom.yani anlayacağınız bedava calışıyom.devlet vatandaş için varsa neden birşey yapmıyor.biz bankacılar bu devletin vatandaşı değilmiyiz.gündemde öğretmenin doktorun işçini vs sorununa çalışma saatine hakkına değinilirde biz bankacılar yokmuş gibi davranırlar.Açıkçası meslektaşlarımız da şikayet edıp ama ses çıkaramıyorlar.örneğin çevremdeki arkadaşlar.gelecek kaygısı işte.sesimizi duyuralım.yardıııııım.hergün olüyoz..

  • sinem30 Eylül 2012 22:23

    bende bankacı olmak istiyorum gerçekten kötümü bu kadar zormu lütfen cvp verin

  • Bursadan 19 Eylül 2012 00:52

    Bende ayrılıyorum.Çalıştığım 3. banka 10 yılı aşkın Bu sektördeyim. Her yıl daha daha kötüye gitti sattığın kadar varsın operasyonda bireyselde yada ticaride neyi nasıl yaptığının ne kalitede yaptığının önemi yok nasıl satarsan sat gişeci arkadaşlara bireyselin tüm hedeflerini vermişler sattın sattın satamadın tehdit ihtar uyarı zavallılar 3 kuruş maaşla kendi işlerini yapıp birde kk. bes. kredi satmaya çalışıyorlar bu esnada müşt. şikayeti oluncada haklarında savunma isteniyor. Kendini zeki sanan sayın yöneticiler böylellikle kar yaptığını sanıyorlar.müşt. şikayetçi personel mutsuz Eskiden bankamı severdim şimdi tv de reklamını görsem miğdem bulanıyor.Ve Bu ay bankacılıkta son ayım İstifa edip bu stres ortamından kurtuluyorum, Bankacı olmak isteyen arkadaşlara birdaha düşünmelerin tavsiye ederim.

  • 17 Eylül 2012 22:32

    bu ülkede savaş çıkmasına gerek yok. zaten bankalar aileleri dağıtıyor ahlakı bozuyor insanların kişiliğini bile bozuyor. insanları batırıyor hayatları söndrüyor topunzun allah belasını versin ve devlet adına başta oturanlar artık bize bir çare bulsun.Allah rızası için

  • 17 Eylül 2012 22:29

    yazıklar olsun bddk ya yazıklar olsun hepsine.. bizi bu hale getirenler Allah'ından bulsun...

  • KÜRŞAT YILANOĞLU16 Eylül 2012 20:07

    mevcut işsizlik ve istikrarsızlıktan yararlanan bankalar çalışanlarını hüplete hüplete bal gibi sömürüyor...mobingde uygularım tehditde ederim hatta şantaj bile yaparım diyorlar ...çalışanlarına ;saygı kalmamış ;ne yapmalı bu millete daha ne yapmalı elinde dosya kapı kapı gezen kredi kartı pazarlayanmı ararsın yoksa emlakçılara galerilere bayan personel gönderen... anası bacısı yok mu bunların ayıptır kardeşim gönderdiğiniz yere bir bakın nedir bu rezillik bazı müdürler düşünün ben karımı kızımı bankacı yapmam diyen bu ne şimdi...terbiyemiz burada devreye giriyor biiippp...b....p...evet sabaha kadar yazılabilir bunlar ha bi de birşeye yaramayan banka sendikaları ne işe yarar bunlar hiç anlamak mümkün değil e gerçi diğer sendikalarda malum bu ülkede Allah islah etsin kardeşim ...yazık diyececeğim ama yazıktan anlayan .ha ben bankacı değilim bu arada cümle kardeşlerimizi Allah kurtarsın bu kemirgenlerden...Afrika bir bankacılar ikinci...

  • müşteri hizmetleri kölesi15 Eylül 2012 21:41

    15 senedir bankacıyım. gişe, operasyon, bireysel, ticari derken en sonunda kurumsal pazarlama bölümünde aldım soluğu.. sonummu? ya kanser yada verem ancak ecelimle ölmeyeceğim kesin.. 15 yılda 5 kez zona hastası olunurmu? ben oldum arkadaşlar.. sabah 08:30 akşam 22:00 fix. bu arada kadınlar için çocukta yaparım kariyerde denirya.. çocuğu yapıyosun bakıcıya teslim ediyosun.. .çocuğumu sadece uykusunda görüyorum.. koca dersen bu yoğunlukta oda kalmadı.. bu 4. bankam hepside aynı.. sakın bu banka kötü demeyin.. hepsi sömürge sistemi işte.. allah nasip ederse bu ay sonu kıdem tazminatımı alıp hayatımı kurtaracağım.. ama bugüne kadar çalıştığım tüm bankalara sesleniyorum.. HAKKIMI HELAL ETMİYORUM.. TEZ VAKİTTE HEPİNİZ BATARSINIZ İNŞALLAH..

  • 09 Eylül 2012 21:43

    ya bu nedir 6 yıldır anamdan emdiğim süt burnmdan geldi özek sektörlerde de çalıştım ama banka kadar rezaleti yok. DUYUN BİZİ ARTIK LÜTFEN MÜDEHALE EDİN GENÇLER KÖRELİYOR BU RESMEN MODERN KÖLELİK!!!!SESİMİZİ DUYUN ARTIK YETTTTTEEEERRRRR!!!BANKA ÜST YÖNETİMLERİNE DE DİYORUMKİ GÖZÜNÜZÜ TOPRAK DOYURSUN ALLAH SİZİ BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN!!!!

  • Beyaz yakalı köleler08 Eylül 2012 00:26

    Ne umutlarla başlamıştım nerden bilirdimki sonuc kölelik...

  • bankacıymışım...06 Eylül 2012 21:26

    eskiden müşterinin üç lirasını beş lira yapmaya çalışan biz bankacılar artık bu sistemin kölesi olduğumuz için üçü ne satarak bitiriz diye köleleştirildik. kafasını kaldıranada söylenen tek şey dışarda bu paranın yarısına çalışacak binlerce adam var. yazık bu ülkeye yazık bizim gibi bordro mahkumlarına

  • bıktım06 Eylül 2012 18:39

    çalışma ve sosyal güvenlik bakanı yokmu bu ülkede

  • bıktımmm06 Eylül 2012 18:38

    bddk ne işe yarar

  • Gece hayatı04 Eylül 2012 23:22

    AYIN 20 GÜNÜ SAAT 8 DEN ÖNCE CIKMIYORUZ.SON İKİ GÜNDÜR DE SAAT 10 DA CIKIYORUZ.ALDIĞIM MAAŞ 900 TL.ŞUNU SOYLEYEYİM BANKACILIĞIN BÖYLE OLDUĞUNU BİLSEYDİM HİÇ OKUYUP GİRMEZDİM.SAAT 9 DA İŞE GİDİYORUM AKŞAM 8 9 DA ÇIKIYORUM GÜNDÜZÜ UNUTTUM.GECECİ OLDUM BANKICILIK SEKTÖRÜ VAMPİRLER GİBİ KANIMIZI EMİYOR.DURMADAN ÇALIŞ ÇALIŞ.İŞİNİ BİTİREMEDİĞİNDE BANKACISIN BİTİRECEKSİN.YAZIKLAR OLSUN

  • Duygu can04 Eylül 2012 18:09

    İki üniversite mezunuyum ve yabancı dil biliyorum. 18 sene özel bı bankada çalıştım ve en sonunda istifa ettim .BDDK bu ise el atmazsa cok bankacı istifa eder. Torpili olanlar icin sorun yok hersene terfi alıp el ense kebap yapıyorlar...

  • Mutsuz bankacı04 Eylül 2012 18:03

    sırtımızdan kazanılan paranin haddi hesabı yok.satsatsat nereye kadar.

  • ANKARALI04 Eylül 2012 17:52

    HAKKIMI HELAL ETMİYORUM BANKA SAHİPLERİNE HARAM ZEHİR ZIKKIM OLSUN...

  • EMEL04 Eylül 2012 17:44

    15 YILIMI DOLDURACAGIM BANKADA YORULDUM SIKILDIM BUNALDIM...

  • rolast23 Ağustos 2012 09:29

    bankalar personeline fazla mesai, hatasonu çalışması ve diğer baskı yontemleriyle karlılığını her sene daha fazla artırıyor, personel karlılık oranına bakarsanız artan karın personel artışından ya da yeni ürün artışından değil tamamen baskı sonucu daha az zaman da daha fazla iş yaptırma sonucundan kaynaklandığını görürsünüz. Bunun bi sonu yok, bu arada 750 tl kazanan arkadaşa soyluyorum, ben 2 yabancı dil biliyorum ayrıca Türkiye'nin en iyi üzniversitelerinden birinden mezun oldum, sen üniversite sınavlarına girişte yatarken ben it gibi çalışıyordum, bana fakirlik edebiyatı da yapmayın, benim de ailemin durumu muhteşem değildi, halen krediler ile araba vs alıyorum, anlayacağınız para içinde yüzmüyoruz, bankaların bu baskısı sonucu daha fazla kar elde ediyor ve devlete daha fazla vergi ödüyor, gelir kapısı zaten dar olan devlette buna ses çıkarmıyor. Devletten yardım beklemek anlamsız bence. Zaten yorulan sistem dışına çıkıyor, dışarda 1 milyon işsiz genç, hadi hayırlısı herkese..

  • torgunmuş12 Temmuz 2012 19:58

    yorgun üstat senin yapmadığın arkanda bıraktığın pis işleride güvenlikler yapar sen 3000-3500 maaş alırsı bizler 750 talim oluruz bundan haberin varmı

  • bursa22 Haziran 2012 22:51

    bende 5 yıllık bankacıyım aarkadaşlar.üniversite yıllarında arkadaşlar bankacı olmaktan bahsederken onlara sinir oludum yahu kafayımı yediniz benkacı olunurmu diye gittim bankacı oldum,,,,sırf ailem çok istiyor diye onları üzmemek için ,,ama şimdi keşke diyorum hep keşke hiç başlamasaydım ,,ben bankacılığı sevmiyorum sevenlere saygı duyuyorum tabi ki eşini gerçekten severek yapan bankacılarda yok değil..ama benim için bankacılık sevmediğim bir adamla evli olmak gibi,,,,hergün lanet ediyorum daha işten çıkarken sabah yine işe gidecek olmamın stresi sarıyor ,pazar günleri bütün günüm pazartesiyi düşünmekle geçiyor,pazartesi oluncada tembel öğrenciler gibi karnım ağrıyarak gidiyorum işe gidince bakıyorum herkez benim gibi herkesin yüzü asık cuma nasıl olur diye düşünüyor.....işte bu sebeplerden dolayı ve eşimin desteğiyle[eşim eski bir bankacı :)) ) bırakmaya karar verdim,daha fazla kaldıramıyorum gücüm kalmadı ,çoğu akşam ağlayarak gidiyorum eve evleneli 2 sene oldu ondan bile bişey anlayamadım,,,,sağlığım bozuldu ve sonunda kararımı verdim hiç birşey benim sağlığımdan ve ailemden önemli değil,,,işimi kaymeyeyim derken kendimi kaybediyorum,ve kendime yepyeni bir sayfa açıyorum allahın izniyle,,,elbet bir iş bulurum oda kötü olursa ancak bu iş kadar kötü olur,,,,

  • mehmur09 Haziran 2012 00:05

    bence de artık bu banka çalışanları için bir düzenleme yapılması gerekiyor. haftaiçi geç saatlere kadar çalıştığımız yetmezmiş gibi ayda 1 kez de olsa bir haftasonumuzun tatil olduğunu düşünerek eve geliyoruz akşam geç saatte şefimiz arıyor yarın çalışma var diye. peki banka çalışanının özel hayatı yok mu bir plan yapamazmı annesi babası eşi çocuğu sosyal hayatı yok mu tabiki yok bankacı olmak duygusuz olmayı gerektiriyormuş çocuğumuzu özlemeyecekmişiz kendimize zaman ayırmayacak ailemizle görüşmeyecekmişiz biz sadece bankalar için çalışan robotlarız insan değiliz.

  • ANNEYİZ29 Mayıs 2012 10:03

    BİR BANKACININ GÖZÜYLE… Her mesleğin zor ama güzel tarafları var. Olacak da elbet. Bankada çalışıp, görev poziyonun unvanın ne olursa olsun… evini temiz tutmak, çocuğunla ilgilenmek, eşine, kardeşine vakit ayırmak, yemeğini yapmak, eve gidince sofrayı kurmak, vs..vs.. bunların hepsini yapabilmek için kanatların olması ve onlara da motor takılı olması gerekiyor. Hadi bunları yapıyosun. Türkiye’de çalışan 1 kaç milyon memurdan birisin ve müşteri tarafından Cumartesi Pazar yatıyosun lafını duyuyosun. Diğer memurlar yatmıyomu? Cuma akşamı en geç saat 5 te, bırakıp işini alışverişinin ya da evinin yolunu tutarken ben hala buradayım. Sistem yenilenir ben buradayım. Bayramda, hafta sonu, gece 12 de ATM arızalanır ben buradayım. Ailemle hiçbir plan yapamam. Şehir dışına bir kaçamak yapamam. Bırakın kaçamağı yıllık iznimden 7 gün eğile büküle isterim. Vermeyecekleri konusunda tereddütüm sonsuzdur. Tatile gitmek için, çocuğumun doktor kontrolu için ya da kendi rahatsızlığım için hakkım olan yıllık iznimi kullanmak istemem lükstür. Yerime kim bakacaktır? maliyet olur bankaya. Yıllarca izin kullanmadan dinlemeden çalışırsın kimse sesini çıkarmaz. Sen de ne haldesin demez? Ama bir işin olur yarım saat dışarı çıkarsın kırk soru sorulur.. en basiti diş doktoruna gitmek istersin. İşini ayarla öyle çık denilir. Zaten 11 yıl olmuş bu kurumda çalışmaya başlayalı. İşim var diye yarım kalmasın diye işim, dişi kaybetme noktasına geldik ve kaybederek çektirdik. İşimi önemsemeseydim zamanında giderdim bu dişçiye ve dişimi kurtarırdım. Gecelerce çektiğim diş ağrısından da kurtulurdum. Bankaya giriş saati sabah 8,30 dur. Ama akşam ucu açık. Kimin işi var onu beklersin. Bekleyeceğin birisi yoksa işi olan, kesin senin işin vardır. Onu yapmadan çıkmasın. Gelen maillere cevap vermek için çabalar durursun. Müşteri memnuniyeti her kurumda önemli olduğu için her şey onlar için olduğundan müşteri memnuniyetine de çok çok önem vermek zorundasın. Elbette müşterimiz velinimetimiz. Ama müşterinin karşısında ezdiğiniz, aşağıladığınız da sizin personeliniz. Bugün ay sonu ve Pazartesi. Haftanın ilk günü bankalar zaten kıyamet gibi olur. Ay sonu olunca müşterinin çeki seneti Bağkur ödemesi elektrik faturası derken, içerisi dolar. Dolsun elbet. Müşterimiz ile varız biz deriz. Ama şu saatte diğer çalışanlar evlerine gitti bile. Biz ay sonu çalışmalarına henüz başlayacağız en az 2 saat sürecek. Öğretmen fazla girdiği derslerden ek ders ücreti alır. Doktor, hemşire tuttuğu nöbetten, nöbet ücreti alır. Bizde fazla mesai hakkı yoktur. Sözleşmemizde bile yazar. Fazla çalışmalar için ücret ödenmeyecektir diye. Aynı devletin çalışanı değil miyiz. Biz de insanlara hizmet vermiyor muyuz? Verdiğimiz hizmet için aldığımız ücretin yetersizliğini geçtik zaten de, amirlerimiz tarafından destek görüp, takdir edilsek diye umut ediyoruz. Yeni bankacılık şekli, her personelden 1 tane olacak, gişe 1 kişi, arka ofis asistanı 1 kişi. Yetkili 1 kişi, kredi personeli 1 kişi. Herkesten 1 kişi olunca yerine bakacak kimse olmuyor ve hep bloke oluyorsun. Hastalandığımızda bile doktora zor zahmet gideriz, yıllık iznimizi utana sıkıla isteriz. Asla plan yapamayız. Ama son yıllarda iyice çıkmaza giren bankacılık sektöründe çalışmaya devam ediyoruz. Çünkü çocuklarımız var.Onların geleceğini bir şekilde garantilemek zorundayız. Çünkü anneyiz.

  • YETER04 Mayıs 2012 12:41

    BAZI ARKADASLARIMIZ SENDİKA OLUNCA BU PROBLEMLERİN OLMAYACAGINI DUŞUNUYOR BENİM CALISTIM BANKANIN SENDİKASI VAR EN COK BASKIDA ADINI VEREMEDİĞİM BU BANKDA VAR.SAT SAT SAT SAT DA NASIL SATARSAN SAT-BİTMEK TÜKENMEK BİLMEYEN İŞLER BELLİ OLMAYAN MESAİ SAATLERİ DUR DİYEN KİMSE YOK. AKŞAM BELİRLENEN ADETİN ALTINDA KREDİ AÇILDIRSA SUBEDEN ÇIKAMAZSINIZ DENİLİYOR. NERDE SENDİKA?

  • YETER04 Mayıs 2012 11:45

    ALLAH ASKINA DEVLET YETKİLİLERİ BU İŞE BİR EL ATSIN.SESİMİZİ DUYAN YOKMU?

  • yorgun üstat04 Mayıs 2012 00:29

    artık banka reklamlarında oynayan ünlü kişilere bile antipati besliyorum. bu nedir be. bu kadarda olmaz gerçekten artık devlet bu işe bir el atmalı. bakanlıkmı bddk mı kim olursa olsun biri el atsın bu işe. resmen köle pazarına döndü. müdür kim. bölge müdürü kim. beni veya bizi neden herkes birileri küçümsesin. Sayın Başbakanımızın bizi duymasını bekliyoruz. bizde güvenlik fazla mesai alır biz alamayız. güvenlik ayda 50 saat fazla mesai yazar yılda 600 saat yapar hani yasa gereği 270 saatti fazla mesai.birçok hani var hangibirini sayayım

  • KEŞKE22 Nisan 2012 00:52

    BİR İNSANIN HAYATINI BİR BANKA BU KADAR ETKİLERMİ DEVLET NERDE NİYE BİŞEY DİYEN YOK BİZ KİMDEN YARDIM İSTEYELİM. YA BU KADAR ACİZ Bİ ÜLKEDEMİ YAŞIYORUZ. SİYASİ GÖRÜŞÜM DEĞİŞTİ BU BANKACILIK YÜZÜNDEN.MÜDÜR ÇIK DERSE ÇIKARIZ ÇIK DEMEDEN ÇIKARSAK İŞTEN ÇIKARTILIRIZ. MANTIĞA BAK... HANİ DEMOKRASİ HANİ YASALAR YAW KARDEŞİM HANİ ADALET. BEZDİM ARTIK

  • kole bankaci22 Mart 2012 23:41

    Devlet bu bankacılıkta uygulanan kölelige bir dur desin.müdehale etsin.çalışma şartlarına bir düzen getirsin.sabah 9 aksam 21.00 çalışma saatleri .cumartesi pazar zorunlu mesai.beskurus mesai parasi almadan. Çalış.calis.çalis.ne ailemiz kaldı.nede özel hayatımiz.

  • merzifonlu04 Şubat 2012 22:06

    yeter artık ya yeter. devletten yardım bekliyoruz lütfen allah aşkına

  • ethem11 Ocak 2012 02:52

    yeter artık Devlet el atmalı anlaşma yapmamalı .

  • köleyizzzz19 Aralık 2011 23:08

    artık biri bu sisteme dur desin,insanlık dışı çalışıyoruzzz

  • piskopatlık bankacılık16 Kasım 2011 23:26

    insan üstü çalışıyoruz.hayatımız banka olmuş durumda.. ben bu şekilde ölmek istemiyorum...

  • pişman03 Kasım 2011 16:10

    Bankacı olduğuma pişmanım...

  • istanbul01 Kasım 2011 22:45

    merabalar... sitenizi tesadüfen gördüm ve nasıl olduğu da çok manidar! ek iş ararken sizin sitenize gözüm takıldı... aldığım maaş okadar az ki bir mağazada gömlek satan tezgahtarla bizim gibi milyon dolarları satan kişilerin maaşları nerdeyse ayn.. bu bizi gitgide daha da eziyor.. çekilen çilenin haddi hesabı yok zaten. bi taraftan sabahtan başlayıp öğlen de dumadan çalan telefonlar,yağan faxlar.. amirinin,müdürünün istekleri.. aada teftişlerin istedikleri.. masabaşı iş diyorlar ya inanmayın. masanızda ne kadar yoğunlukta olursanız olun eğer oturuyorsanız bir iş yapmıyormuşsunuz muamelesi görürsünüz. yaranamazsınız... kredi isterler kendinizi paralar düzinelerce kredi açarsınız,çapraz satışlar tavan yapar ancak hiçbir ek ücret almazsınız bunlar için.. neden.. çünkü o sizin göreviniz.. çünkü siz kölesiniz.. siz sömürülensiniz.. sırtından geçinilensiniz, değersizsiniz de ondan... bu mesleğe çok büyük hevesle başlayıp ilk 6 ayda çok büyük bir hata yaptığını anlayan mağdurlardan biriyim ve malesef bi türlü çıkamıyorum. iyi bir iş bulsam arkama bakmadan basar giderim... stresten sağlığım bozulmak üzere. iyice paranoyaklaştım. uyurken,uyannıkken, uyandığımda aklımda hep işte beni bekleyenler, dosyalar, müşteriler.. ve ay sonu.elinizde kalan 3 kuruş para... yazık... bunun için mi yılarımızı verdik okula.. hayatımızı bu sömürgeci sisteme kurban vermek için mi!!!!!

  • kemal güler12 Ekim 2011 00:27

    hani nerde kimse yazmıyo hükümette devlette bu olaya el atmıyo ne bu kardeşim akşam 22 00 da eve geliyorum mesai musai ücreti yok. hergün aynı film. eğer sayın başbakanımız bizi duyuyosa ya Allah kitap aşkına yardım etsin bize. 18 de biten mesai hergün 21-22 lere kadar uzarmı kimse duymuyomu bizi. gerçi kimsenin duymadığını herkes bildiği için siteye ilgi alakada azalmış baksanıza. ne diyim

  • Çare tükenmez20 Eylül 2011 13:59

    Bu portalı herhangi bir sendikaya duyurdunuz mu merak ediyorum. Daha önemlisi sendikaya bağlı olmayanlarınız sendika kaydı için hiç bir araştırma yaptı mı, ya da girişimde bulundu mu? sendikalar Türkiye'de istediğimiz yerde değilse bunda bizim de ciddi payımız olduğu unutulmamalı. Kanunen sendika bilgisiyle bile iş bırakma yetkisi yok bankacılıkta, ama iş yavaşlatma yetkisi var. Daha önemlisi tüm bankacılık camiasının büyük çoğunluğunu arkasına alan bir sendika iş yavaşlatma yapmaksızın etkin olmayı başarabilir. Örgütlenin, haberleşin ve yardımlaşın. Çünkü kim ne söylerse söylesin, beyin aktivitesi en yüksek meslek gruplarından biri bankacılık. her daim yeniliğe açık olmanın getirdiği şeylerden biri bu. yeter ki haklarımızı bilelim.

  • ANTALYA18 Eylül 2011 01:08

    şuanda sözleşmeli çalşıyorum ekımde bitiyor ve inanın ben böylee iş görmedım sözleşmem bitsin arkama bakmadan kaçıcam. insanı bu kadar sömüren bir iş yoktur heralde bizim işimiz asıl 5 den sonra başlıyor onun bunun işinı yap dosyala ve onu sat kart sat sigorta sat nereye kadar hayatımda en son yapacagım iş

  • yozgatlı06 Eylül 2011 00:08

    Keyfi isteklerle akşam 6 dan sonra bankada zorla tutuluyoruz. hani bazı bankacılar diyorya iş olsada beklesek ona yanmayız oturarak bekliyoruz diye. sanki iş olunca mesai veriyolar üstadım. bankada 9 yıl çok zor geçti. ben düşünemiyorum böyle bi ömür geçirmeyi devletin acil olarak bu konuya el atması gerekiyo. Ama gelin görünki dışardan herkes bizi milyarlar alıyo zannediyo bırakın çalışsınlar diyolar. ben bizi bu hale getirenleride bu duruma el atmayan yetkilileride eğer Allah inançları varsa Allah'a havale ediyorum. YETER KARDEŞİM BİRİ DUR DESİN. akşama kadar canımız çıkıyo akşam sevgili müdür beyimizin keyfi gelecekte bizi salacak. kim ister çalıştığı yerde mutsuz olmayı kim ister çalıştığı yerin iflas edip kapanmasını nihayetinde ekmek parası, ama insan bunları görünce nalet olsun diyo ister batsın ister bitsin. kimse açlıktan ölmemiş bizde ölmeyiz diye düşünüyo. Burdan yetkililere sesleniyorum özellikle özel bankaların ve bu özel bankaların sevgili müdürlerinin bir denetlenmesi bir teftiş geçirmesi gerekmiyomu sizce. son olarak burda durumundan memnun olan arkadaşların arşivin tozunu bile yutmadığı çok belli. yada kendileri tozu toprağı çok seviyo. O Arkadaşların gözlerini toprak doyursun.

  • 05 Eylül 2011 10:58

    Lütfen tüm bankacılar bu konuda birşeyler yapsın.Sessiz kala kala ne hale geldik.. Stresten dolayi hastalanmayan kac tane arkadasımız var?Hepimizde sağlık sorunları oluştu, aldığımız 3 kuruş maaş ve çektiğimiz çilenin haddi hesabı yok... Hükümet dahil herkes bundan haberdar olmali..

  • murat05 Eylül 2011 10:17

    bence butun banka çalışanlari toplanip birkaç gün iş birakalim.. bütün sektör calişanlari bunu yapiyor biz neden yapamiyoruz?

  • murat sencan04 Eylül 2011 23:49

    burdan celtic 75 e sesleniyorum bende 10 senedir bankacıyım biliyomusun sektörde senin gibi bankacılar olduğu müddetçe bu bankacılık düzelmez. yaw adamlar mesai vermiyor ondört saat çalıştırıyor. ya sen hiç operasyonda çalışmamışsın yada sen bankada genel müdürlükte çalışıyorsun çünkü bu yazdıkların bankacılığı bilmediğini gösteriyo. şubecilik ne kadar zor biliyomusun hemde o kadar az parayı on yıl oldu bir devlet memurundan 200 tl fazla alıyorum. sabah 8:30 da giriyorum akşam 21:30 dan önce çıkamıyorum. arada almış olduğum o ikiyüz tl ve üstü yemek ve sigaraya gidiyo. hafta sonu cabası cumartesi genelde çalışıyoruz. mesai yok yemek yok yol parası yok. sende çıkmışsın özgür bir ülke çık istediğin işe gir diyosun.güzel kardeşim iş yok piyasada, sorunda o. adamlar bundan faydalanıp istediği gibi at koşturuyo asıl mesele bu bunu göremiyomusun

  • adam simitçi03 Eylül 2011 16:55

    bu olayı bir dur demek. bankanlar birliğini ve bddk göreve davet ediyoruz. yerter artık. sedikalaşmanın önü açılmalı.sektör giderek berbatlaşıyor. bu başlığı facebook dahil bir çok sitede açmalıyız.

  • mky03 Eylül 2011 13:25

    Celtics75 çömez olduğun için mesleği pek bilmiyorsun Doğaldır sen su an sadece fotokopi çeken,muhaberat defterini tutan ve ayak işleriyle uğrasan bir asistan konumunda olduğun için sana su an hersey cocuk oyuncağı gibi geliyor Önce gişeye otur daha cok yolun var emeklemeden koşmayı bize anlatma:)sen onu bunu bırak burada yorum yazacağına git subenin tozlu arşivini düzenle bakiyim hadi bakalım hadi!!!!!

  • le gris26 Ağustos 2011 09:41

    sendika denilen ve işçi kimdir,hakları neler olmalıdır sorusunu kendine dert etmesi, üyelerinin haklarını sonuna kadar ve çatır çatır savunması gereken kurum; bankaların rotasından çıkamayan, bir nevi bankaların insan kaynakları departmanında eklenti gibi çalışan,ipiyle kuşağı bir, anlamsız lüzumsuz bir hale gelmiştir.o kadar yıllık bankacıyız, basisen yada diğerleri, hangi durumda "bu böyle olacak arkadaş, ötesi berisi yok" demiştir, bi hatırlayalım?demez,dememiştir,diyemez.emniyet sübabı olma gibi muhteşem görevini bir yana bırakmadığı, gerçekten bankacılık kökenli ve bankalara domalmayan kişilerce örgütlenmiş bir sendakika düzeni olmadıkça; +satış yapadığınız için yeryer insanlık onurunuzu çiğneyen, +sanki size ait başka bir yaşam yokmuşcasına hayvan gibi çalışmaya, +yaptığınız işle aldığınız ücret arasındaki tatmin uçurumu gitgide büyümeye, +işinizin, ücretinizin ve sosyal haklarınızın stresi altında ezilip, hergün biraz daha biraz daha, "mutsuz" sıfatını hakettiğiniz anlaşılır. drama bak.

  • SESSİZ24 Ağustos 2011 01:11

    NİYE AYRILALIM BİZ BANKACILIĞI SEVMİYORUZ DEMİYORUZ Kİ SADECE ÖZLÜK HAKLARIMIZ İYİ OLSUN Kİ SENİN GİBİ TOK KONUŞALIMMMMMMMM İYİ Kİ BANKACIYIM. HER KULA NASİB OLMAZ Kİ

  • SESSİZ24 Ağustos 2011 01:08

    Celtics75 SEN HERHALDE BANKACILARDAN NEFRET EDİYORSUN NİYE BÖYLE AGRESİFSİN. LÜTFEN ANTİPATİ YAP GERÇEĞİ BULURSUN

  • SESSİZ24 Ağustos 2011 01:06

    Celtics75 BİR GÜN GİŞEDE ÇALIŞTA GÖRELİM. BANKACILIK NASILMŞ........TŞK

  • dilimle ekmek parası kazanıyorum24 Ağustos 2011 00:45

    onuda burnumuzdan döküyorlar.sat sat sat hedef hedef ? pirim yok,maaş 1000 değil,ev yok,aile yüzü yok,çocuğun yüzünü unuttum.?? sat yine sat??? bu vicdansızlığa bir dur demek lazım değilmi.? beyaz yakalı kölelik değil,çıplak kölelik olmalı birde avul uzaktan güzel yakınında beynin yer...GERİSİ OKURA KALMIŞ...

  • SESSİZ24 Ağustos 2011 00:45

    Celtics75 SENİN ÇEVRENDEKİ BANKACILAR BABA PARASIMI YİYOR YADA NASIL İDARE EDİYORLAR BANA ANLATIRMISIN. MAAŞIM 2BİNTL EV KİRASI 650 AİDAT 75 ,2 TANE ÇOCUĞUM OKUYOR VE VE VE NASIL YURT DIŞINA GİDİYOR NE OLUR SÖYLEYİN Kİ BENİM ÇOCUKLARIMDA GİTMEK İSTİYOR TEŞK.

  • SESSİZ24 Ağustos 2011 00:40

    ACABA O BANKACILAR YURTDIŞINA HANGİ PARA İLE GİDİYORLAR. BEN YURT İÇİNDEKİ ANNEMLERİN YANINA GİDECEK PARA BULAMAZKEN, İŞYERİNE GİDECEK PARAYI ZOR BULURKEN GÜLÜNÇ DEĞİLMİ

  • rezil24 Ağustos 2011 00:36

    çok haklısın seyyar bankacı kardeşim, ? bu kadar kolay işte insan hayatı ile oynamak..... !!!!!

  • 23 Ağustos 2011 09:26

    hepinizi bir gün iş bıraksanız ne olur düşündünüz mü?

  • Misafir23 Ağustos 2011 09:09

    BDDK'nın görevi sadece bankaların mali durumlarını değil, çalışma ve eşit rekabet koşullarını da denetlemek değil midir ?

  • boran22 Ağustos 2011 21:44

    Bu hamur çok su götürür ama birşeylerin degişmesi,hamurun şekillenmesi,yenilebilir kıyama gelmesi adına çok su götürmesi iyidir.Damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış.Sektörün dışardan görünen resmi ile için de yaşanılan realite farkından dolayı eleman sirkülasyon oranı her geçen gün artmaktadır.Velhasıl bankaya çalışmak için giren bin pişman giremeyen bin pişmandır.Umarım yapılan bu yorumlar durumu düzeltmek adına yetkili makamlarca bir karşılık bulur.Vesselam...

  • hatice 22 Ağustos 2011 21:29

    ben kütahyada bankacılık ve finans okuyorum ve dördüncü sınıfa geçtim bu yıl mezun oluyorum şimdiden beni cok buyuk bir iş stresi sardı..annemler kızlar için en iyi meslek öğretmenlik dediklerinde bu cümlenin ne kadar demode olduğunu düşünmüştüm ve ben kariyer yapacam diye bu bölümü seçtim..şimdiye kadarda hiç pişman olmadım ama bu "beyaz yakalı köleler" cümlesi beni cok düşündürdü yazınızı okudum ve aslında gerçekten haklısınız bence bu duruma bir son verilmeli ve ekonominin %90'ının emanet edildiği bankaların güzide çalışanlarına daha cok değer verilmeli..

  • portföy yön.22 Ağustos 2011 15:46

    beş senedir bankadayım , hakkımı helal etmiyorum ...bu kadar!!!!!bddk artık bir çözüm bulmalı !!

  • Celtics7522 Ağustos 2011 14:00

    Az önce turizmci bir arkadaşım ile konuşuyordum,Türkiye'den yurtdışı tatillere giden meslek grupları içerisinde bankacılar 1. sıradaymış.Kısa bilgi vereyim istedim.

  • Celtics7522 Ağustos 2011 13:58

    Benim düşüncelerimi elbetteki herkes beğenmek zorunda değil,değil ama benim düşüncelerimi paylaşmayanlar yaptıkları yorumları bir daha okurlarsa aslında benim söylediklerimi kendileri başka bir şekilde yazmış olduklarını göreceklerdir.Tekrar söylüyorum,bankacılık kolay bir iş değil kabul ediyorum;ama hangi iş kolay ki, o yüzden de kimse zorla bir iş yapmak durumunda nasıl değilse,beğenmeyen başka bir iş arar.12 yıldır naçizane bu işlerin içinde olan biri olarak bankacıların hiç de köle olmadığını,çevremdeki iyi bankacıların çok da maddi sıkıntı çekmediklerini rahatça söyleyebilirim. Ayrıca bazı yorumcular bankacıların önünü göremediğinden bahsetmiş,o zaman Türkiye'de kim önünü görüyorda bankacı arkadaşlar göremiyorlar.Saygılar

  • harun22 Ağustos 2011 10:18

    Celtics75 arkadasım herhaled çömez olacakki böyle konusuyor

  • Hopeless22 Ağustos 2011 09:55

    Türkiyenin dört bir yanındaki şubelerde arkadaşlarım var. Numune olarak bir tanesi bile bankada çalışmaktan memnun değil. Banka yönetimi, bölge müdürlükleri, şube müdürleri bir çeşit olympusun tanrıları rolünde. İnsanların hayatlarını emekli olana kadar karartan kararlar alıyorlar ve bunu sorgulamamanızı bekliyorlar.Anlatacak o kadar olumsuzluk var ki hangi birini yazacağımı bilemiyorum. Şu kadarını söyleyeyim, bunca insanı aileleriyle birlikte mağdur ettikleri için öbür dünyada onların yerinde olmak istemezdim.Bulabiliyorsanız sıradan bir iş bulun istifa edin, bulamıyorsanız Allah'a havale edin. Ve asla çocuklarınızı ve çevrenizdekileri bankacılığa sevketmeyin.

  • seyyar bankacı22 Ağustos 2011 02:22

    emekli maaşı 680 tl. 5.000 tl krediye başvurulur. kredinin yanında; kredi kartı + maş avansı + KMH Ek hesap + 2 adet otomatik ödeme talimatı + internet bankacılığı verilir. tabi ürünlerin girişi ancak akşam 18 den sonra yapılabiliyor. emekli amcam krediyi kullanır ancak parayı çekmek için bir hafta zaman verilir. bu arada para 32 vadeli hesap yapılır. bir hafta sonra parayı çekmeye gelir, hemen mevduat avansı hesabı açılır ve ödeme buradan yapılır. :) maaş günü geldi. 250+5 maaş avansı kesilir, 150+12 tl kmh + faizi kesilir, 250 tl de kredi taksiti kesilir, ne kaldı geriye: 680-667= 13 tl (bunları yapabilen iyi bankacı sayılıyor) artık 2 adet otomatik ödeme talimatını neyle ödüyor ve diğer maaşa kadar nasıl geçiniyor bilmiyorum. hemen kredi kartına sarılmasında napsın. neymiş ürün çeşitliliği.. kusura bakmayın ve bana kızmayın üzerinde satış baskısı var.. :)

  • olympos21 Ağustos 2011 23:29

    Celtics75 satış dediğin olay insanlık kadar eski, o zamandan beri var. Ancaak, bir günde gün 2500 TL faiz dışı gelir tahsilatı hedefi verirlerse bu olmaz, bankacılar başlarlar müşterileri doğramaya. Yoksa bunu gerçekleştirmek için 15 tane kredi vermen gerekir o da 1 günde mümkün değil di mi? Bir de insani yanına bakalım: bir özel banka şubesinda çalışan kadını hamile kaldı diye 6 aylık hamileyken işten çıkardılar. Bir şubede ise erken ve sorunlu doğum nedeniyle izni uzadı, yerine birini buldular, döndüğünde ise başka ile atandığını söylediler. Bu insanların suçu ne?

  • Ex...21 Ağustos 2011 17:03

    Son 5 yılda tecrübesi 10 yıldan fazla olan Bankacıların yılda kaç gün izin kullandıklarına birisi baksa insanların zorla izne çıkartıldığını , 50-60 gün izin kullandırılanlar olduğunu göreceksiniz.Bunun sebebi işverenin çalışanı düşünmesi değil , bu kişilerin kullanmadıkları izinler için ayırdıkları karşılıkları irat kaydedebilme istek ve arzusundan kaynaklanmaktadır.Tamamen duygusal yani...

  • hataplı21 Ağustos 2011 12:42

    Konuya sadece ücret ve çalışma koşulları açısından bakılması bence yeterlı bir açı olmayacaktır.Bankacı demek : insanlarla iletişimi seven, her turlu satış baskı ve hedeflerıne rağmen satmayı seven, satış kabılıyetı olan, ikna gucu yuksek, musterının bankayı satın halmış karşısında nezaket çerçevesınde dımdık durabılen, şube hayatını hiç bılmeyen bölge ve genel mudurluk bırımlerı karşısında işini yapabılen, sektörde gerçekten yetkınlıği azalmış, kredi tahsısı bılmeyen ancak tahsısı yapan, hıç musterı karşısına çıkmamış olan bölge ve genel mudurluk bırımındekı malıyet-kar hesabını bılmeyen kişiye ve keyfıne gore uygun/ uygun değil onayı verenlere karşı işini yapabılen, seven kişiler bu işi yapmaya devam edebılır gorunmektedır. Avrupa'ya göre asla kıyaslamamakla bırlıkte ulkemız şartlarında çok genç yaşta bırçok sektorde çalışana gore daha ıyı bır ucret aldıgımızı kabul etmek gerekır. Mesaılar, prımler işin ekstrası bence. Keşke bunlarda alınabılse...ama buna rağmen sektörde meslegın ilk 3 yılı hariç, uzun yıllar kamuda ust duzey görev yapana göre ıyı bır ucret alınabılıyor. SORUN ŞU ? çalışanlar artık önunu göremıyor. Yanı işi çok sevmesı ve tum olumsuzluklara rağmen meslegını yapanlar bıle en fazla 1 yıllık çalışma planı ve öngorusu içindeler. Onunuze gelen hedeflerı çok çalışarak yapmaya çalışmanız, tum yetenegınızı göstermenız bıle, siz tum yorumlarda belırtılen olumsuzlukları umursamanız bıle bu meslekte uzun yıllar çalışabılırım deme ımkanı bırakılmamaktadır. En buyuk tehlıke yarını olmayan bır meslek olmaya dogru hızlı bır gıdış olmasıdır. İşi zorlaştıran veya mutsuz hale getıren (üst yonetımin tum hedef ve karlılık ısteği olsa bıle )insanı yaklaşımdan uzak, yonetsel yetkınlıklerı zayıf yonetıcılerın yarattıgı çalışma duzenıdır.

  • deniz 21 Ağustos 2011 02:18

    http://www.basisen.org.tr/

  • mağdur bankacı20 Ağustos 2011 15:35

    çok güzel bi konuya değinmişsiniz teşekkür ederiz. keşke çekinmeden banka isimlerini de verebilsek.. çalıştığım bankada sadece 12 saat fazla mesai yapsam öpüp başıma koyardım, ayda 70-80 saat mesai yapıp 5 kuruş para alamıyoruz. çıkış saatimiz 18:00 olmasına rağmen 21:00, 22:00'lerde çıkıyoruz, bazen lutfeder gibi 20:00'de çıkmayı ödül gibi sunuyorlar. arada bir gerçek çıkış saatimiz olan 18:00'de çıktığımızda suçlu muamelesi görüyoruz.. daha neler neler var ama...

  • boran20 Ağustos 2011 14:00

    Durumu çok güzel resmeden bir yazı Vesselam... Türkiye’de bankacı olmak Gecenin geç bir saatinde evine giderken veya bir Cumartesi günü tatilin verdiği mahmurlukla evinin balkonunda esnerken karşıda bir bankanın içinde kıpırdanmaların olduğunu, bankacıların çalıştıklarını görürseniz şaşırmayın. Banka çalışanlarının bu geceli gündüzlü çalışmalarının, hafta sonu mesailerinin pek çok sorunu da beraberinde getirdiğini düşünürdüm. Bu konuyu biraz araştırayım dediğimde içler acısı gerçeklerle karşılaştım. Banka çalışanlarının üzerindeki aşırı hedef baskısı, mesai saatlerinin belirsizliği, öğle izinlerinin kaldırılması, hedeflere endekslenen terfi sorunları, zor müşteri profilleri ile iletişim, müşteri memnuniyetsizlikleri, belli bir çalışma süresini dolduran çalışanların dış illere tayin edilmesi mesleğin zor tarafları. Banka çalışanlarının tamamı aşırı hedef baskısından şikâyetçi. Kâr elde edebilmek için ulaşılması neredeyse imkânsız yıllık hedefler veriliyor. Kredi kartı sat, kredi sat, sigorta sat, sat da ne satarsan sat. Bu kâr açlığıdır, 1860’ların vahşi kapitalizmidir. Daha kârlı olabilmek için bankaların gittiği bir diğer yolda istihdamı daraltma. Az istihdamla, daha çok iş çıkarma hevesi gece yarısına kadar, hatta hafta sonu çalışmalarını zorunlu kılıyor. Oysa çalışma saatleri yasalara göre uygulansa bankalar 4 işsizi daha işe almak zorunda kalacak. Bu da Türkiye’de binlerce işsize umut olacaktır. Bankalar az elemanla çok iş yaptırma sevdasıyla kârlarını katlamaya çalışırken banka çalışanlarının beli bükülüyor. İş çıkışı bir dostuna, bir akrabasına zaman ayırmak gibi ne bir lüksü vardır, ne de fiziken ve ruhen buna gücü yeter banka çalışanının. Uzayıp giden mesailerin ardından, gördüğü baskılardan posası çıkmış bir halde evine giden, çocuklarını sevemeyen, koklayamayan, bankaların malı olan köle anne ve babalar. Bankacının özel hayatı olamaz. Sektör için bankacı; canla başla çalışacak, öğlen yemeğini(?) bankada dönüşümlü yiyecek, bankanın daha çok kazanması için işleri yetiştirecek, hakkını aramayacak, itiraz eden olursa anında kapının önüne konulacak, daha fazla kâr için beş kişinin yapacağı işi bir kişi yapacak, fazla mesai ücreti almayacak, bankalar milyonluk kârları bilançolarında gurur abidesi gibi gösterirken utanç verici çalışma koşullarına ses çıkaramayan modern kölelerdir. Türkiye’de banka çalışanlarında antidepresan kullanımı ve boşanmalar çok yaygın. Fazla mesaiye kalıp, sürekli tepeden gelen baskılar altında ezilen bankacının ömrü de evlilikleri de şubede bitiyor. Köle gibi çalışmaktan eşine, çocuğuna dahası ailesine vakit ayıramayan, sabah gidip, gecenin kaçında geleceği belli olmayan, hafta sonu da işe giden bir kişi, eşine ve ailesine ne verebilir ki? Çalışanını istediğin gibi çalıştıracaksın, sendikalaşma olmadığı için kimse hakkını arayamayacak, itiraz edeni kapının önüne koyacaksın, her şeye karışan BDDK mesaisine de, fazla mesaine de karışmayacak, yaratılan haksız rekabete Rekabet Kurulu susup müracaatları cevapsız bırakacak, bankalarda çalışanını vefasızca “modern köleler” gibi çalıştıracak. Türkiye Bankalar Birliği, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı göreve… Türkiye’de koruma altında olan bankalardan koruma kalkanlarının indirilme zamanı geldi, geçiyor. Modern dünyada bütün bunlar yok, olmamalı da. Türk bankacılık sektörü AB bankacılık standartlarını benimsemeli ve uygulamaya geçirilmelidir. Bankacılıkla ilgili tek söz sahibi olduğunu belirten Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu bu “modern köle ticareti”ne de karışmalı ve gerekli düzenlemeleri yapmalıdır. Bankaların çalışma şartları yasalar çerçevesine çekilmeli, anayasal güvence atında olan çalışma saatleri banka çalışanları için de uygulanmalıdır. Eğer banka daha fazla çalıştırmak istiyorsa bunun bedelini çalışanına “fazla mesai ücreti” olarak ödemek zorundadır. Bankaların bu konudaki kuşandıkları zırhı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı delmelidir. Ya artık “her şey insan için” diyerek bankalara mesai vermeden fazla çalıştırdığı için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı aracılığı ile ceza yağdırıp hizaya sokacak ya da “Durmak yok... Yola devam” diyecek! Öğle arası açık banka uygulaması ile daha çok müşteri, daha çok kâr amacı çalışanı bankanın malı yapmamalı. Çalışma ortamında ortaya çıkan stres ve bunun sonucu olarak da tükenmişlik, çalışanların iş yaşamı, aile yaşamı, sosyal yaşamı gibi yaşamının çok çeşitli yönlerini, kişiler arası ilişkilerini, üretkenliğini, verimliliğini ve uyumunu olumsuz yönde etkilemekte bu da iş doyumunun azalması ile birlikte duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel bitişi beraberinde getirmektedir. Avrupa’da sendikalaşma çok yaygın ama Türkiye’de yok. Yabancı bankaların kendi ülkelerinde sendika var ama Türkiye’ye gelince yok. Örgütsüz bankaların sektörde haksız rekabet yarattıklarını Rekabet Kurumu’na da bildiriliyor fakat sonuç alınamıyor. Rekabet Kurumu konuya el atmalı gerekli düzenlemelerin yapılmasına öncülük etmelidir. Banka ve sigorta çalışanlarının sadece üçte biri sendikalı. Sektördeki sendikaların yüzde 10 olan işkolu barajının atında kaldığı için toplu iş sözleşmesi yapma yetkileri yok. Sendikal düzenlemeler herkes için ve adaletli olmalıdır. Bu “adalet ve kalkınma” için mutlak şarttır. Bizden söylemesi. Mevla görelim neyler… F. BURAK KAREN 9/8/2011 - Yeni Akit-

  • malesef bankacı20 Ağustos 2011 13:04

    inanamıyorum..uzun zmanadır bu konuyu ele almanızı bekliyordum.inanın o kadar mutlu oldum ki..artık dayanamıyoruz. cebimizde istifa dilekçesi hazır.uygun bi iş bulayım hemen ayrılacağım.sağlığımdan oldum.sinir hastası asabi asosyal biri oldum çıktım.hedef hedef hedef..baskı.karlılık diye diye insanlıktan çıktık.

  • ahmet20 Ağustos 2011 09:34

    mesai kavramı olmaksızın gece gunduz calışan hedef baskısı altında her türü psikolojik baskıya maruz kalan bankacıların artık bir sendikası veya derneği olması grek hakkımızı teker teker alıyorar ve biz malesef buna daha fazla sessiz kalamayız..

  • handpen20 Ağustos 2011 02:08

    bankacık arkadaş o sınava giren sayısı ancak 40 bin xivarı idi bilesin. Herhangi bir başvuru ücreti alınmadiğı için ve mezuniyet konusu beyana dayalı olduğu için bu kadar başvuru oldu. Kölelik benzetmene can ı gönülden kaılıyorum. 20 bin personelin hakedilmiş sigorta primleri altı aydır ödenmiyor ve ne tenezülen bi açıklama var ne de hakkını arayabilen bi kimse ey finans gündem ödenmeyen sigorta primleri için lütfen bi el atın siteden

  • özlük hakları20 Ağustos 2011 01:32

    190.000 ailelirle beraber 2 milyon insan, hepsi sindirilmiş durumda

  • sendika 20 Ağustos 2011 01:29

    adil bir sendika olsa keske

  • bankacık20 Ağustos 2011 00:33

    bizler takım tutar gibi parti tutmaya devam eder, özlük haklarımızın etrafında birleşmezsek daha başımıza çok kötü şeyler gelecektir. malın fiyatını belirleyen alıcıdır, bu şartlarda bile çalışabilecek yüzbinlerce üniversite mezunu var en son ziraat sınavı 82000 başvuruyla bunu kanıtladı. sorun kölelik şartlarına bile insanları muhtaç eden yapıda bankalarda yada bankacılıkta değil

  • Bankacı19 Ağustos 2011 23:24

    1.Bankacıların çalışma saati standart değil. Normal çalışma saati 8 saat ancak 12 saatten önce çıkabilen yok. Şube kapandıktan sonra kasa tutturma, müşteriler nedeniyle yapılamayan işler, kredi girişleri vs. Bir de şubede teftiş varsa 3 ay gece 12'den evvel çıkamazsın. Müfettişin istediği evrakları sabaha hazırlamak zorundasın. 2. Şube çalışanlarını yemek, yol ücreti yok gibidir. Çoğu banka 2TL gibi göstermelik yemek ücreti verir. Simit ayrana anca yeter. 3. Para alış verişinde olduğundan gişedeysen açık verdin mi vay haline. Bir de kasa açığını bulamazsan cebinden ödersin. Maaşına taksite bağlarlar. 4. Çalıştığın bankadan yeterince kredi kullanamazsın. 5. Müşterilerin bir çoğunun lafını yersin. 6. Hedefe boğulmuş durumdasındır. 7. Görevin harici işler ve hedefler verirler. Örneğin; şubede gişe memurusundur, pazarlamacının işi olan kredi kartı satışını sana verirler. 8. Sigortacılık yaparsın, sigorta satışı da hedeflerin arasındadır. 9. Bir de içeride anlayışsız, senden her işi bekleyen amirlerinle uğraşır, kaprislerini çekersin.

  • yorgun bankacı19 Ağustos 2011 21:44

    devlet bankasında bile durumlar artık tersine döndü,maaşlar ikramiyeler,temettüler,sigorta komisyon bedelleri lojman hakları,servis hakları dahil olmak üzere ve hatta sağlık sandıkları tamamen elimizden alındı.maaş konusunda zaten kötü koşullarda ve emeğimizin yarısını bile alamaz durumdayken artık daha da kötüleştirildi.ve bu adaletsizliğe karşılık hiçbirimiz birşeyler yapamıyoruz.

  • madur bankacı19 Ağustos 2011 12:05

    cok dogru soylemıssınız.ne kurumsal kımlık ne baska bırsey,12 saat kole gıbı mesaımız odenmeden calıstırılıyoruz.

  • bankacı11119 Ağustos 2011 11:53

    merhaba evet bankacılık değişti ama bu değişen kurallar çalışan haklarını zedeleyecek nitelikte , pek çok bankacının standart saatleri olmadığı gibi ,süt izni vb izinleri de kullanmakta zorlanıyorlar ,ayrıca temmuz ayında yıl bütçesinin revize edilerek (tabiiki yukarı yönlü) ocak haziran ayında verdiğiniz emek maalesef boşa gidiyor çünkü artık revizeyle birlikte hedefiniz tutmuyor sonuç olarak da hakettiğiniz primi alamıyorsunuz. her seferinde bizden beklentisi çok olan yöneticilerin bizim onlardan olan beklentilerimize bu kadar duyarsız kalmaları acımasızlıktır -insan haklarına da aykırıdır. bddk mantık çerçevesinde hem performans değerlendirme hem de çalışma koşullarında tüm bankaları eşit düzenlemeye zorlamalıdır.

  • Celtics7519 Ağustos 2011 10:07

    Türkiye'de bankacılığın değiştiğini farketmeyenler,artık bankacılığın yolunun satıştan geçtiğini farketmeyenler yada kabul etmeyenler olduğu sürece bankacılıktan memnun olmayanlar olacaktır.Benim yorumuma kendince yorum yapan şahıslarda sanırım bu tür kişilerden.Bu arkadaşlara önerim kpss sınavına girip devlet memuru olmalarıdır.Saygılar

  • boran18 Ağustos 2011 22:14

    Bankacı ya ayrıl o zaman demek kolaycı bekara karı boşamanın kolay oldugu gibi bir söylem bence hali hazır da alışılmış olan bir düzeyden daha aşagı bir düzeye düşmemek (yani söz de kurumsal olan şirketlerimizden dolayı)için yerine ikame edilebilirligi ancak ya devlet memurlugu ya da kendi işini kurmak olabilir.Vesselam...

  • bankacıSSS18 Ağustos 2011 15:23

    Celtıcs75, sanırım banakacı değilsiniz.çokta önemli değil..sadece insanların para kazanmak için çalıştıklarını bilin...ne yani çöpçü olanlar,madenciler severek mi yapıyorlar işlerini..sizin dediğiniz elinde her türlü imkan olupta seçme şansı olanlar..o yüzden böyle abuk görüşlerinizi yazarken birazda düşünün....yok yapamam derseniz onu da biz yaparız sizin yerinize...

  • Celtics7518 Ağustos 2011 15:11

    Hem "bankacı olmaktansa çaycı olmak daha iyi" diyeceksin hemde çalışmaya devam edeceksin.Ayrıl o zaman ne bekliyorsun...

  • TAHA K. ARSLAN18 Ağustos 2011 14:53

    190.000 TÜR STRES OLDUĞUNU GÖRECEKSİNİZ. ROBOTUN NASIL DA TIKIR TIKIR NASIL ÇALIŞTIĞINI ANLAMANIZA KATKI SAĞLAYACAK YÖNTEMLER ÖĞRENECEKSİNİZ. MÜTHİŞ BİR YAZI DİZİSİ ÇIKACAK.. SAYGILARIMLA